SEGALANYA BERMULA DI SINI

JUMPA KAMI DI FACEBOOK KHIDMAT MASYARAKAT DUN KIJAL

Selasa, 27 September 2011

SUNGAI MAS BANJIR LAGI

 Kijal 26/9/2011:-Hujan lebat dan angin kencang yang melanda Kijal dan beberapa kampung lain di Daerah Kemaman telah menyebabkan banjir kilat di Kampung Sungai Mas.

10 buah keluarga terjejas akibat banjir tersebut, hujan yang bermula jam 6.30 petang itu menyebabkan air sungai melimpah hingga memasukki rumah-rumah di Kampung Sungai Mas tersebut. Turut menjadi mangsa, Ketua Wanita UMNO Cawangan Sungai mas, namun demikian air banjir kembali surut sejam kemudian.

Pada jam 10.00 malam, beberapa wakil Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kijal dan pemuda UMNO DUN Kijal telah tiba bagi memberi bantuan awal.

Hampir sebilangan besar mangsa banjir kilat tersebut terpaksa bermalam di Masjid dan jiran-jiran terdekat akibat rumah yang masih berselerakan dan tidak mampu dibersihkan akibat kerosakan punca air.

Pada jam 2.00 petang ini, pihak Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kijal yang diketuai En. Wan Mohamad Hisham Bin Wan Abdul Hamid, Pegawai Khas Menteri Besar Terengganu (Kemaman) memberi bantuan hamper dapur bagi semua mangsa. Pihak YAB Dato' Seri Hj Ahmad Bin Said merakamkan rasa dukacita diatas permasalahan semua mangsa banjir kilat tersebut.

YAB Dato' Seri Menteri Besar dijangka akan melawat Kampung Sungai Mas pada 2 Oktober ini bagi menyelesaikan masalah banjir berulang yang dihadapi sebahagian penduduk kampung tersebut.


KKBS: Sesibuk mane pun Dato' Seri, ada masa sokmo untuk rakyat di DUN Kijal ...Terima kasih Dato' Seri Hj Ahmad Said...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan